loading...
پزشکی
شیدا بازدید : 13 چهارشنبه 01 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

بهترین نوع طلاق

در بسیاری از موارد زن و مرد در مورد قوانینی مانند طلاق توافقی، اطلاعات بسیار كمی دارند. اطلاع از قوانین طلاق، این امر را بسیار آسان‌تر می‌کند و از میزان صدمات آن می كاهد. بهترین نوع طلاق، طلاق توافقی است كه در آن زن و شوهر با پذیرفتن شرایط همدیگر و با علم به مشكلات حقوقی، صرف هزینه و وقت تصمیم می‌گیرند از هم جدا شده و میزان صدمه را به حداقل رسانده و زندگی تازه‌ای را شروع كنند. متاسفانه در برخی دفاتر مشاوره، زن و شوهر به جدایی و طلاق توافقی تشویق می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه طلاق توافقی کلیک کنید.مشاوره طلاق به معنی كمک به زن و شوهر برای جدا شدن از یکدیگر نیست. بلكه مشاور سعی می‌كند با بررسی مشكلات زوجین و سنجش امکان نجات زندگی مشترک و بهبود رابطه زوجین راهنمایی‌های لازم را به آن‌ها ارائه دهد. در صورتی كه به این نتیجه برسد كه امکان ادامه زندگی مشترک وجود دارد، زوجین را تشویق می‌کند تا از مشاوره خانواده بهره‌مند شوند و به زندگی خود فرصتی دوباره دهند.مشاوره طلاق و مشاوره طلاق توافقی در بسیاری از مواقع می‌تواند مانع بروز بسیاری از آسیب‌ها به اعضای خانواده باشد. در طی جریان طلاق مرد و زن متحمل فشارهای روانی زیادی می‌شوند؛ در این بین آسیب‌های طلاق بر فرزندان نیز انکار نشدنی است. طلاق (توافقی) به هر دلیلی هم که باشد بازتاب خوبی در جامعه ندارد و زندگی حال و آینده افراد، به خصوص زنان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بیشتر زوجین از احکام طلاق و حقوقشان آگاهی ندارند و با دیدی نادرست وارد فرایند طلاق شده و تمام پل‌های پشت سر خود را خراب می‌کنند.

 در حالی که اگر از همان ابتدا با فردی آگاه در این زمینه مشورت می‌کردند، می‌توانستند راهکارهای بهتر و مؤثرتری را برای حل مشکلاتشان پیدا کنند. پس اگر به فکر طلاق (توافقی) هستید حتما قبل از هر اقدامی از مشاوره استفاده نمایید. پیشنهاد می‌کنیم برای دست یابی به دیدگاهی عمیق‌تر مقاله آسیب های طلاق را مطالعه کنید.احكام شرعی و قانونی در مورد طلاق و طلاق توافقی بسیار متعدد و زیاد است. در دادگاه‌های اسلامی قضاوت قاضی در مورد درستی تطبیق این قوانین با موارد درخواست‌های طلاق توافقی بسیار سختگیرانه و دقیق است و سعی در رفع مشكلات زوجین از طریق بكار بردن این قوانین دارند. درخواست طلاق از سوی هر یك از زوجین كه مطرح شود ممكن است تفاوت‌هایی در نحوه استفاده از این قوانین پیش بیاورد و به نفع و یا ضرر فرد باشد.

همچنین در مورد تبعات حقوقی و اجتماعی طلاق  و قوانین آن و تطبیق آن با مشكلات زوجین اطلاعات بسیاری به زوجین می‌دهند و ایشان را حتی در مواردی از طلاق منصرف می‌كنند و راه‌هایی را برای رفع مشكلات زندگی مشترک ارائه می‌دهند. برعکس زمانی که امکان نجات زندگی مشترک وجود نداشته و زوجین اصرار زیادی بر جدایی داشته‌باشند آن‌ها را در زمینه مراحل قانونی آن راهنمایی می‌کند تا با کمترین میزان آسیب از یکدیگر جدا شوند؛ در برخی موارد طلاق بهترین راه برای جبران آسیب‌هاست. پیشنهاد می‌کنیم مقاله طلاق خوب را مطالعه کنید.ورودی به مجتمع قضایی خانواده زیاد است اما با یک چوب می‌خواهند همه را برانند و این نمی‌شود. الان دادگستری با یک آدم فهیم، تحصیلکرده، مؤمن و با شخصیت که به هر دلیلی توافق می‌کنند طلاق بگیرند مثل همان زوجینی برخورد می‌کند که از روی لجاجت تصمیم به طلاق گرفتند. الأن همه چیز اقتصادی شده است. قانون جدید برای اینکه بتواند جلوی طلاق توافقی را بگیرد، راهکار گذاشت. بر این اساس در طلاق توافقی تا زمانی که زوجین از مراکز مشاوره گواهی عدم امکان سازش نیاورند، دادگاه حق صدور حکم ندارد.

در حال حاضر در تمامی مجتمع‌های قضایی خانواده از هر زوج 40 هزار تومان می‌گیرند و مستقیم به حساب مجتمع واریز می‌شود و به صورت فرمالیته یک دختر دانشجوی کارشناسی روانشناسی را در یک اتاق نشاندند که فرمی را پر می‌کند و سپس امضا کرده و می‌گوید به دادگاه بدهید. بنابراین خود قوه‌قضائیه در این مسئله نقض غرض می‌کند و قانون را طور دیگری اجرا می‌کند. با روسای یکی از مجتمع‌های قضایی خانواده درباره این قضیه صحبت می‌کردم که می‌گفت «خرج‌مان را باید از کجا در بیاوریم. بودجه که نداریم. می‌گفت این مجتمع روزانه فقط یک تا دو میلیون تومان خرج دارد. از کجا باید این هزینه‌ها را جبران کنم؟» راست هم می‌گفت.

طبیعی است که در این میان، زوجین متضرر می‌شوند. کدام زوجین؟ زوجینی که از روی احساسات تصمیم به طلاق توافقی گرفتند. زوجینی که تحصیلکرده، فرهنگی، مومن هستند یا کسانی که بدون احساس و با منطق تصمیم به طلاق گرفتند، فرقی برایشان نمی‌کند و تازه خوشحال هم می‌شوند که کارشان زودتر انجام شده است اما آن زوجینی که از روی لجاجت تصمیم به طلاق توافقی گرفتند، ضرر می‌کنند.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 17
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 16
  • بازدید ماه : 54
  • بازدید سال : 211
  • بازدید کلی : 1,137