loading...
پزشکی
شیدا بازدید : 14 دوشنبه 07 تیر 1400 نظرات (0)

همانطور که می دانید مهم ترین تصمیمی که هر کس در طول زندگی اش می گیرد، انتخاب همسر برای ازدواج و تشکیل زندگی است. اگر شما همدم خوبی را برای خود انتخاب نکنید دچار مشکلات بزرگی می شوید که تمام زندگی شما را تحت تاثیر قرار می دهد. اما قبل از این که به ازدواج کردن فکر کنید باید بتوانید به سوال چرا باید ازدواج کنیم پاسخ دهید. یعنی این که باید اهداف اصلی ازدواج را برای خودتان تعیین کنید تا بتوانید زندگی موفقی را تشکیل دهید. اگر شما هم جواب مشخصی برای سوال طرح شده ندارید به شما پیشنهاد می کنم در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا ببینید هدف شما از ازدواج چیست؟

هدف ازدواج از دیدگاه روانشناسان

زندگی هر شخصی به برهه های زمانی مختلفی تقسیم می شود و با توجه به شرایطی که دارد نیازهای متفاوتی نیز دارد. وقتی که شما کوچک تر هستید نیاز به تحصیل و آموزش دارید. کمی که بزرگ تر می شوید نیاز به حضور در جامعه و کسب تجربه را دارید. به همین ترتیب زمانی فرا می رسد که حس می کنید باید تشکیل یک خانواده را شروع کنید و آمادگی دارید زندگی خودتان را وارد مرحله ای جدید بکنید. اگر چنین تغییری در طرز فکر و نیازهای خود احساس کردید باید بگویم که وقت آن رسیده که به مشاوره ازدواج فکر کنید.در جواب سوال هدف از ازدواج: معمولا در این شرایط به یکی از موارد زیر فکر می کنید و کمبود آن ها را در زندگی خود احساس می کنید:

  1. نیاز به همدم

اگر از من بپرسید هدف عمده و مهم زندگی مشترک چیست قطعا خواهم گفت داشتن همدم در اولویت است. یک فضای دلنشین و راحت که بتوانید در آن آرامش را تجربه کنید و حرف هایی که نمی توانید به هیچکس بگویید را با کسی به اشتراک بگذارید. این فضا فقط توسط ازدواج به دست می آید. اگر نیاز به کسی دارید برای تفریح و یا اینکه کسی که کارهای خانه را انجام بدهد می توانید یک دوست پیدا کنید و یا یک مستخدم را استخدام کنید ولی مطمئن باشید که هیچ وقت کار یک همسر را برای شما انجام نخواهد داد. لطفا برای خواندن مطلب معیارهای ازدواج از دیدگاه دکتر فرهنگ هلاکویی کلیک کنید.انسان ها نه تنها نیاز دارند که مورد عشق و محبت قرار بگیرند بلکه نیاز دارند که به کسی عشق بورزند و به او محبت کنند. چنین حسی عالی ترین نیاز بشر است. وقتی که شما حس کردید که آماده هستید به کسی محبت کنید و از او مراقبت کنید لازم است که به نوعی به این نیاز پاسخ دهید. ازدواج بهترین راه پاسخ دادن به نیاز عشق ورزیدن و مورد عشق واقغ شدن است. وقتی که ازدواج کنید همسرتان همیشه در کنار شما خواهد بود و می توانید بهترین لحظات عاشقانه را تجربه کنید. پیشنهد میکنم مقاله ازدواج عاشقانه یا عاقلانهازدواج عاشقانه یا عاقلانه!عقل بهتره یا عشق؟ - مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

در واقع ازدواج عاشقانه برای شروع زندگی مشترک لازم است اما کافی نمیباشد . طبیعی است که عشق در مدت زمان کوتاهی به وجود نمی آید و عشقی که در یک نگاه باشد شیفتگی و سراب است.

 را مطالعه کنید.

یکی از مهم ترین اهداف ازدواج از نظر روانشناسی داشتن حامی در زندگی است. مطمئنا شما در زندگی خود اهداف و رویاهایی دارید که می خواهید به آن ها برسید. ولی گاهی اوقات دستیابی به این اهداف بسیار سخت است به طوری که احساس می کنید تنهایی از پس آن بر نخواهید آمد. یکی از اهداف زندگی مشترک داشتن حامی ای است که همه جوره به شما اطمینان دهد تا بتوانید در راه اهدافتان قدم بردارید. نه تنها داشتن حامی می تواند جزو اهداف باشد بلکه حمایت کردن از فردی دیگر نیز می تواند یکی از اهداف ازدواج موفق باشد. شما تا وقتی که ازدواج نکنید هیچ تصوری از حس خوب حمایت کردن فردی که مهم ترین شخص زندگی اتان است نخواهید داشت.اگر بخواهیم به دنبال بهترین جواب برای هدف از ازدواج بگردیم تنها به یک کلمه خواهیم رسید و آن رشد است. رشد در هر زمینه ای مهم ترین هدف ازدواج است. شما می توانید با همسرتان در مورد مسائل مختلف همانند مالی، اخلاقی، اجتماعی و … صحبت کنید و تجربه کسب کنید. اگر بخواهید در کارتان و یا به طور کل در زندگی پیشرفت کنید مطمئن باشید بهترین کسی که می تواند به شما کمک کند یک همسر خوب9 ویژگی همسر خوب برای ازدواج - مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

مهمترین ویژگی همسر خوب از دید افراد می تواند متفاوت باشد . نوع فرهنگ  ، نوع نگرش به زندگی  و محیطی که فرد در آن بزرگ شده  مهمترین خصوصیات همسر خوب را برای فرد مشخص میکند .

 است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 17
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 18
  • بازدید ماه : 56
  • بازدید سال : 213
  • بازدید کلی : 1,139